DVDaDVD±R  

Retroceder   DVDaDVD±R > General > Mundo MAC

Mundo MAC Todo lo concerniente a los MAC, el MAC/OS y en especial a la autoria y copia de DVDs va aquí.

Respuesta

Herramientas
Antiguo 23-May-2013, 19:10   #1
clamatac
No life'till leather

clamatac está en el buen camino
Safari no me dectecta java

Buenas,

he instalado 'jre-7u21-macosx-x64' en mi iMac recien comprado. En Mozilla me va perfecto, pero en safari no. He leido lo que pone en la web de java sobre como revisar/activarlo para safari y todo está ok, pero sigue sin ir.

Como se puede ver abajo, lo dicho, mozilla me lo pilla ok pero safari no

http://img6.imageshack.us/img6/7914/safarinojava.gif

Sugerencias? necesito java para cosas del trabajo y bueno, me apaño con mozilla pero quería probarlo con safari.

Saludos!
Antiguo 23-May-2013, 22:19   #2
amatm
Cancerbero Infernal

amatm llegará a ser famoso muy prontoamatm llegará a ser famoso muy pronto
Juder clama , estaba valorando el montarme un hackintosh para ver que tal , pero con cada post tuyo se me quitan las ganas .....

.-)
Antiguo 23-May-2013, 22:49   #3
adv_h67
holaaaa

adv_h67 llegará a ser famoso muy pronto
Sí. Es un poco anormal tanta acumulación de inconvenientes. Y encima con soft original. Mi tablet android me ha dado menos problemas.

Una pregunta: si quieres trabajar con él, ¿tiene algo equivalente a VirtualBox?
Antiguo 24-May-2013, 07:06   #4
clamatac
No life'till leather

jeje bueno

supongo que es un cambio muy drástico. De momento todo los problemas que he tenido los he solucionado menos el de la "papelera" que acaba reformateando.

Este del safari supongo que al final conseguiré solucionarlo y mira, en poco tiempo creo que voy a ser usuario de mac "medio" sin problema de tanto tocar y trastear

amatm, a pesar de todo, estoy contento, así que te animo a ponerte el hackintosh
Antiguo 24-May-2013, 12:42   #5
clamatac
No life'till leather

estoy viendo foros por ahí donde puede ser que no me vaya porque apple ha capado java en safari por motivos de seguridad...

https://discussions.apple.com/thread/5038019?tstart=0

JAVA:

Apple barred Java from running on Macs in order to safeguard users by blocking Java 7 Update 11 and adding it to the banned list in XProtect.

This was the second time in two weeks that Apple had blocked Oracle's code from running on Macs. The threat was so serious that the U.S. Department of Homeland Security had recommended that all Java 7 users disable or uninstall the software until a patch was issued. This time Java is blocked through Apple's XProtect anti-malware feature.

Java has come under fire as the means by which hackers have been able to gain control of computers. In April 2012 more than 600,000 Macs were reported to have been infected with a Flashback Trojan horse that was being installed on people's computers with the help of Java exploits. Then in August Macs were again at risk due to a flaw in Java, this time around, there was good news for Mac users: Thanks to changes Apple has made, most of us were safe from the threat.

Unwilling to leave its customers open to potential threats Apple decided it's safer to block Java entirely.

In order to block older versions of Flash, Apple has updated its "Xprotect.plist" file so that any versions that come before the current one (version 11.6.602.171) cannot be used on a Mac. Users who have older versions of Flash installed will be greeted with an alert that says "Blocked plug-in," and Safari will prompt the user to update to a newer version.

Macs running OS X Snow Leopard and beyond are affected.

UPDATE for those running Lion or Mountain Lion:

Oracle on Friday February 1 released a new version reportedly addressing vulnerabilities seen with the last build.

Apple disabled Java 7 through the OS X XProtect anti-malware system, requiring users to have at least version "1.7.0_10-b19" installed on their Macs. The release dated February 1 carries the designation "1.7.0_13-b20," meeting Apple's requirements.

Oracle "strongly recommends" applying the CPU fixes as soon as possible, saying that the latest Critical Patch Update contains 50 new security fixes across all Jave SE products.

Herramientas

Normas de Publicación